Fredag - Bachata!!

God Dag!
Har lite ont i huvudet och ska gå vila lite nu men här kommer det  lite om Bachata..
Dagens dans den sensuella bachata åhh så kul och dansa bachata, jag bruka ha en bachata som nedvarming och alla älskar den för den är så skööön..

Bachata är en dans- och musikgenre från Dominikanska republiken.

Det finns många kända artister som spelar bachata-musik. En av de mest kända är Aventura. Andra stora namn inom musiken är Zacarías FerreiraMonchy y AlexandraMojito Project,XtremeFrank ReyesEl Vinny (Tu Melón) och gruppen Toke de Keda med sin stora hit Lamento Boliviano.

Dansen finns i många utformningar och inbegriper karaktäristiska höftrörelser.

I Europa finns en egen form av bachata som har väldigt få likheter med den dominikanska bachatan, förutom att takten och höftrörelserna finns kvar.

 

Min absolut favorit video av bachata är den här, kolla själv!

 

I Början kan det va inte så lätt att hitta takten man måste verkligen ha fokus, sen är det bara att känna musiken ..

 

I Zumban har vi självklart Bachata men det blir inte lika sensuellt då för man "dansar själv"  här en till bra Bachata koreografi

 

Det finns olika stilar  av bachata, några dansar lite med med höfterna andra mer  fokus på fötterna och teknik..

Sådär ja här kommer några bra bachata låtar som jag vet ni kommer att älska..

Ska gå å lägga mig nu, mår lite dåligt men ni får ha det bra ..

Åsas låt här kommer den :)

Zumba hugs :)

 


Kommentarer
Postat av: Åsa

Te quiero Aventura y Prince Royce :)

Jag vill dansa bachata!!! Amore :)

abrazoo

2011-08-13 @ 14:40:44
URL: http://lifeofblueeyedgirl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0